onsdag 11 augusti 2010

Abort

Är abort ok??
Jag tycker att under vissa omständigheter är det ok och för dem som använder det som preventivmedel borde det absolut förbjudas för. Som för den kvinnan som gjorde 7? aborter för det var fel kön det tycker jag är helt sinnessjukt och undrar varför dem inte uppmärksammade det tidigare. Men för såna som kanske blivit utsatta för övergrepp,skyddat sig men likt förbannat blivit gravid mm tycker jag det är ok. jag kan dividera om detta ämne i hundra år typ. Men jag själv hade nog aldrig klarat av att göra en abort rent psykiskt.

Tycker ni abort är ok?

2 kommentarer:

  1. TYcker att det är upp till var och en, men göra abort pga av att man inte får de könet man tänkt sig, är väl inte det som abort var tänkt för från början..

    SvaraRadera
  2. Abort som preventivmedel e HELT FEL, tycker jag! Men som du skriver så under vissa omständigheter tycker jag d e ok!

    SvaraRadera