onsdag 22 september 2010

Svar på kommentar..

Anonym sa...

att folk säger att vi ska "sluta" släppa in invandrare i Sverige??? att vi ska ta hand om "våra egna" först. att känna invandrare som jobbar som vanligt folk? vanligt folk? är det bara svenskar?
Jag blir mörkrädd att folk tänker så, Sverige är ett av världens bästa länder om inte VÄRLDENS bästa land, om ni inte tycker det, så prova att bo i ett annat land, så får ni se vilka skillnader det är.

Tror ni att invandrare har valt att vara i den sitationen de är i? nej de har bara föds i fel del av världen, förtjänar de att bo i ett U.land eller krigsdrabbat land i öst?

Om ni vart tvungna att fly, hade ni inte velat ha nånstans att åka till de, där ni va varm välkommna och folk va hjälpsamma?


Vanligt folk är folk i allmänhet vare sig dem är vita gula röda svarta för mig..

Visst hade vi velat ha någonstans att ta vägen om samma öde händer i Sverige. Men då frågar jag mig. Hade vi vart välkomna till kosovo, irak,iran italien vartsomhelst??
Jag har som sagt inget emot utländska människor men det är också skillnad på invandring och flyktingar osv. Jag tycker rent ut sagt det är orättvisst att ta in folk och lova dem ett värdigt liv när fallet inte alls kanske blir så.

Muslimerna firar sin ramadan bajram osv och det är helt ok för mig. Men vad tror du hade hänt om svenskar hade slängt upp en midsommarstång eller julgran osv i irak?

Jag tycker det är helt sinnessjukt att folk är hemlösa på 2010 talet. Bygg upp mer bostäder gör arbetssituationen bättre och därefter kan vi klara av att ta in flera invandrare.

Men för att inte glömma så har väääääldigt många invandrare tillfört super mycket här i sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar