onsdag 22 september 2010

Främlingsfientliga sverige??

Ja det hör man folk säga till höger och vänster. Men nu är det som det är SD är med i riksdagen och det var väl inte heller oväntat. Sen om jag gillar det eller inte är en helt annan sak. Folk säger Sverige är nutidens nazi tyskland hahah nje inte riktigt va? Men jag hoppas dem kommer ta sitt ansvar precis lika mycket som hela alliansen framför allt Moderaterna.. Jag röstade rött och är inte alls nöjd med detta valet. Men enligt mig är hela regeringen ett stort skämt. Även om jag hatar Moderaterna så kan man ju hoppas dem gör nåt vettigt dessa fyra åren.

Och till nåt riktigt pinsamt som jag inte har svårt för att erkänna men gärna inte pratar om. När jag va 16-17 var jag en av dem som kallades "hobbyrassarna" Jag lyssnade på rasmusik,umgicks med ganska tunga nazister och rasister mm Men det gick inte speciellt bra då jag alltid känt människor med utländskt påbrå. Det var nog en fas i livet som var lite knas för min del. Men jag hade mycket skoj också men fy fan va förnedrad man kunde bli som tjej. Jag var oftast ensam tjej på festerna och det var inte alls speciellt kul egentligen men det fattade man ju inte då som ung och naiv.
Jag frågade pappa igår hmm varför va jag en sån där pinsam hobbyrasse egentligen:=)
Jag har absolut inte emot utlänningar osv men jag tycker faktiskt att vi måste ta hand om våra egna lite också. Här finns inga jobb ens till dem svenska längre har vi då råd att ta in flera som skall gå arbetslösa? Dem flesta invandrare jag känner jobbar precis som vanligt folk gör. Men vet också en del som fuskar till sig massor av bidrag det tycker jag är fel MEN dt gör många svenskar också och man kan ju fråga sig varför? Jo för i dagens läge har man inte råd att ha mat på bordet osv om man inte har jobb mm. Socialbidrag är ingen lyx det är ren jävla förnedring men det är jättebra att socialen finns för dem som behöver det. Jag själv har haft socialbidrag men är så glad över att slippa det.

Tycker vi blir mer och mer som USA och inte som nazityskland.....

Fortsättning följer....

6 kommentarer:

  1. jag tror inte det handlar så mycket om främlingsfientlighet och rasism att SD fick så många röster...utan mer den ekonomiska delen av alla som ska ha hjälp.Alla tjafsar om blått o rött... Alla partier har något bra och något dåligt... det finns många partier och dom flesta får röster därför att människor tycker olika, vilket jag trodde var helt ok i Sverige, men efter detta valet kan man ju seriöst börja fundera på det.
    SD i riksdagen, folkets val, men ingen tänker acceptera det?!
    nähepp... Så varför röstar vi??

    och som sagt innan ;) vad man hade för åsikter och vem/vad man gjorde för si och så många år sedan tycker JAG är helt irrelevant!
    Du är den du är...inte den du var... vad du är om 10 år vet du inte än...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet hanna! jag är inte heller rasist som alla tycks tro bara för att jag röstade SD det handlar om att jag tycker vi borde ha strängare invandrarpolitik som dom andra partierna tycks ignorera...vet t.o.m flera invandrare som röstade på dom...enligt mig tar vi in för många bara under 4 år har vi tagit in 90 000 st när det knappt finns varken pengar,jobb eller bostäder till alla och så tycker jag att man borde ta hand om pensionärerna som faktiskt har jobbat hela sitt liv och hjälpt till att bygga upp sverige,jag ser inget fel med det? sen tror jag att dom flesta som är mot SD inte ens vet vad SD står för? folk tror att dom bara e rasister och inte vill hjälpa invandrare men så är inte fallet...dom skickar gärna hjälp från sverige på olika sätt sen förstår jag inte vad som är fel med att skicka tillbaka dom som missköter sig och begår brott? det skulle ju bara innebära att man sparar in pengar, får mindre kriminalitet och mer trygghet i samhället...som sagt alla är vi olika och har olika åsikter precis som det ska vara och jag tycker det är ett problem som måste tas upp i samhället och det tror jag dom andra ca 500 000 som röstade SD också tycker.

    SvaraRadera
  3. Jag röstade oxå rött..har gjort det dem senaste fyra valen!Har inget emot invandrare,men tycker det är lite dumt att ta emot så många med tanke på att här varken finns så mycket jobb och så är här bostadsbrist i sverige!!Sen finns det rötägg inom alla nationaliteter....tyvärr så måste vi ta hand om våra egna rötägg(svenskarna)!Men är du invandrare och inte har svenskt medborgarskap och kommer hit och begår grövre brott tycker jag inte att du har rätt att bo här!får bara hoppas att SD inte växer sig större till nästa val!!!

    Susanna

    SvaraRadera
  4. att folk säger att vi ska "sluta" släppa in invandrare i Sverige??? att vi ska ta hand om "våra egna" först. att känna invandrare som jobbar som vanligt folk? vanligt folk? är det bara svenskar?
    Jag blir mörkrädd att folk tänker så, Sverige är ett av världens bästa länder om inte VÄRLDENS bästa land, om ni inte tycker det, så prova att bo i ett annat land, så får ni se vilka skillnader det är.

    Tror ni att invandrare har valt att vara i den sitationen de är i? nej de har bara föds i fel del av världen, förtjänar de att bo i ett U.land eller krigsdrabbat land i öst?

    Om ni vart tvungna att fly, hade ni inte velat ha nånstans att åka till de, där ni va varm välkommna och folk va hjälpsamma?

    SvaraRadera
  5. Det är faktiskt så oxå att alla som invandrat till sverige inte har flytt från sina länder....
    Väljer man att flytta till ett annat land (inte fly då) så får man ta seden dit man kommer!Jag kan inte välja av egen fri vilja att flytta till iran,irak lr afghanistan och tro att jag får bete mig hur som helst lr göra och säga vad jag vill,för det funkar inte så!Alla länder har olika lagar,regler och värderingar och dom får jag väl rätta mig efter om jag väljer att flytta dit....
    Sen är det jue absolut inte bara Svenskar som är rasister...rasister finns inom alla nationaliteter!
    Men sverige har vart för snällt...det funkar inte att ta emot 90 000 om året, vart ska dom ta vägen till slut??Ska dom in så får jue regeringen se till att fixa fram fler arbetstillfällen och se till att bygga fler hyrerätter.....inte bara bostadrätter och insattslägenheter!!!Det finns jue inte ens lägenheter till våra arbetande ungdomar som vill flytta hemifrån!!

    Susanna

    SvaraRadera